Saturday, October 14, 2017

Konvokesyen ke 7 Universiti Malaysia Kelantan


Tanggal 9-12hb Okt 2017 merupakan konvokesyen ke 7 Universiti
Malaysia Kelantan. Tentulah hari yang paling bermakna kepada graduan khususnya pelajar-pelajar Ijazah Sarjana Muda Teknologi dengan kepujian(Rekabentuk Komunikasi Visual) dari Fakulti Teknologi Kreatif & Warisan.

Rekabentuk Komunikasi Visual (RKV) antara disiplin ilmu senireka grafik dan merupakan program pengajian yang mengandungi kreativiti digital seperti rekaan identiti korporat, kempen periklanan, fotografi, animasi 2D&3D, rekaan laman web dan video kreatif. Berbekalkan disiplin ini, graduan seharusnya tidak menghadapi masalah untuk memperolehi pekerjaan maupun bergelar usahawan.



Aku hadir sebagai pensyarah RKV pada sidang ke 8 iaitu 12hb Okt jam 8am di Dewan Keusahawanan kampus Kota di Kota Bharu.. Biarpun universiti ini baru menjangkau usia 10 tahun, bertunjangkan teras keusahawanan aku yakin UMK berupaya menawarkan pendidikan yang memenuhi keperluan pasaran inovasi dan industri negara. Tahniah kepada pelajar-pelajar jurusan RKV yang tamat pengajian selama 4 tahun dan seluruh graduan UMK untuk tahun ini.

"Menjana kreativiti pelajar tidak semudah mengungkapkan kata-kata kerana ia harus realistik berdasarkan panduan yang berpaksikan kepada pengaruh persekitaran, kepercayaan manusia dan budaya setempat yang mendokongnya"

No comments:

Post a Comment

Artikel Paling Dilawati